ÖNEMLİ UYARI : (IP KONTROLLÜ ÜYELİK GÜVENLİĞİ)

Giriş yaptığınız üyelik bireysel olarak sadece 1 (bir) kişilik kullanıcının kullanımı içindir. Üyeliklerimiz kurumsal değil kişiseldir. Giriş yapıldıktan sonra aynı kullanıcı adı ve şifre ile başka bir IP numaralı kullanıcı girişi yapılırsa üyeliğiniz otomatik olarak BLOKE olur. Lütfen şifrenizi paylaşmayınız. Üyeliğinizi giriş yaptıktan sonra “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yaparak başka bir yerde, başka bir bilgisayarda kullanmanızda sakınca yoktur. Şifrenizi ailenizden biri kullansa dahi sistem aynı anda birden fazla giriş yapılmasına izin vermeyecektir.

Eğer bu üyelik size ait değilse lütfen “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yapınız. Aksi taktirde şifresini sizinle paylaşan gerçek üyenin üyeliği BLOKE olacaktır.


Okudum ve Kabul Ediyorum

Hesap Sahibinin Zarar Görmemesi İçin Çıkış Yapmak İstiyorum

Yardım Merkezi
 
abone ol


› TARLADA ÇALIŞANLAR-NEŞET GÜNAL
Kaynakça()  Resim-Sekil()  Tablo()     2 Sayfa  [ Geri Dön ]

Dökümanı İndirebilmek İçin TıklayınızHenüz Üye Değilseniz Buraya Tıklayıp Üye Olabilirsiniz
Önemli NotSitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen yardım bölümümüzden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için dosya numarasını mesajınıza ekleyiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No : 137060 - Dosyanın Siteden Kaldırılması İçin Buraya Tıklayınız

İçerik İncelenen Sanat Eseri
Betimleme :
Sanatçının Adı : Neşet Günal
Sanat Eserinin Adı : Tarlada Çalışanlar
Eserin Boyutları : 142 x 201 cm.
Kullanılan Teknik : Tual üzerine yağlı boya
Eserde tarlada çalışan Anadolu insanı anlatılmaktadır.
Çözümleme :
Eserde ağırlıklı olarak kahverengi ve tonları kullanılmıştır.koyu, açık ve orta değerler vardır. Ön planda iki, geri planda iki figür vardır. Önce sağdaki hemen ardından da soldaki figür dikkatimizi çekiyor. Sonra gözümüz diğer iki figüre yöneliyor, ardından arkadaki çıplak ağaçlara ve durgun manzaraya. Geriye doğru uzanan geniş bir mekan kullanılmıştır.
Yorumlama :
Resmin en önemli öğesi insandır. Bu insan toprak ile bir bütün halindedir. Konuya önem verilmiştir. Anadolu insanının yaşamından çok önemli bir bölümüdür bu. Figürlerdeki en belirgin özellikler el – ayaklar, giysiler ve ifadelerdir. Giysiler bedeni bütünleşircesine sarmaktadır. El ve ayakların büyük yapılması çalışma ve emeği ve zahmeti simgelemektedir. Giysilerdeki toz ve toprak hissedilmektedir. Arka plan resme bir soğukluk, durgunluk, yalnızlık katmaktadır.
Yargılama :
Bu çalışma önemlidir çünkü ;
Eser, gerçekçi bir olayı ifade etmektedir. Eser, biçimcidir; figürlerde dış konturlar kullanılmıştır. Biçime önem verilmiştir. Vücutlarda yer yer yığılmalar ve de formasyonlar vardır.
Eser, anlatımcıdır: Anadolu insanın duygularını taşıyor, yaşantılarını taşıyor.
“ Neşet Günal ‘da Leger etkileri görülür. Onun resimlerinde Anadolu insanı ve yaşam ilişkileri koyu mat renklerle,yarı değiştirilmiş biçim öğeleriyle anlatılır. Bu yanıyla N. Günal toplumcu- gerçekçi öncü sanatçılardandır.
Seyfi BAŞKAN
“1960’larda anlatıma ağırlık veren Günal; konu, renk, biçim- öz ilişkinin ön plana çıktığı ve koyu- açık dengesiyle biçim bozmaları ustaca kullanılmıştır. “Toprak Adamlar “ adını verdiği bu kompozisyonları özgün üslubunun en belirgin örnekleridir.”
N. ARSLAN
Neşet GÜNAL ( 1923 – 2002 )
Nevşehir’ de doğdu . 1946’da Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü bitirdi. Nurullah Berk ve Sabri Berkel’in öğrencisi oldu daha sonra Leopold Levy’nin atölyesine geçti. 1948’de duvar resmi ve freks öğrenimi için Paris’e gitti. A. Lhote ve F.Leger’nin özel atölyelerinde çalıştı. 1945’te Akademi’ye asistan oldu. Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden emekli oldu. 2002 yılında hayata veda etti. Resmi ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.
Günal, figürleri işleyiş yönünden Leger’den etkilenmiştir. Bu etki dış çizgi, modelaj ve el – ayak işleyişinde belirgindir. Bir süre Leger’nin biçimsel anlatım yöntemlerini geleneksel Doğu sanatının üslupcu ve akılcı yanını özümsemiştir. Resimlerinin temel öğesi insandır.
Günal, Anadolu Toprağı üzerinde tek, ikili, üçlü kalabalık figürlerden oluşan kompozisyonlarında resim ve doğa gerçeğini birbirinden ayırırken bunu toplumsal eleştiri tabanına oturtmaktadır. Yapıtlarında Anadolu insanını, onun yaşantısını, doğayla olan ilişkisini konu almıştır: bu insanları genellikle sakin, durg





Güncel Aranan Ödevler

kavuştak, 1.dünya savaşı öncesi dünya, kalkmak, külliyen, karşı çıkmak, peri oyunu, ilişken, alveol nedir, ad tarihçesi, üretim prosesleri, yağlı boya teknikleri, boşalım, kesik silindir hacmi, access Xp, eksi uç, açık öğretim iktisat, karışılma, inat, lozan anlaşması, dişlilerin ölçülmesi, ayrışım, cinsiyet ayrımcılığı, muhasebe büro yönetimi, beyın cerrahı, unutmak, dap, turşuculuk, bilgisayar donanım staj raporu, eliptik, tutulu, dokunsal, mizaçlı, sosyal güvenlik sistemi, eril, eğrim eğrim, hayat bilgisi lider, 1919 1939 yılları arasında partiler bazında demokratikleşme, sıkım, gazetecilik, duyuş, evce, canada, unesco, atatürkün getirdiği yenilikler, kamer, zaman ölçme, korporatif, 9. sınıf matematik konuları, iletkenler, leylekler, edebi metin ile bilimsel metin, yıldız sarayı, antitoksin, fonolit, haklarımı öğreniyorum, tek yıllık bitkinin özellikleri, gül yetiştiren adam, istiflenme, macbeth, izah etmek, şiirsel, boşaltmak, rna nedir, 1968 devrim, dolmak, neo klasık, 19 mayıs konuşması, gümrükleme ve gümrükleme sorunları, metallerin elektrik iletkenliğinin sıralanışı, cumhuriyet dönemi yazarları, sütun açmak, cima, lisa, ince memed 2, 1.dünya savaşı genel sonuçları, baca yönetmeliği, Tat, sıfır, soma ilçesi, ventürimetre, ayırma ve saflaştırma, suret, soyluluk, pareto analizi, senior project, oklama, türk ticaret kanunu, iklim çeşitleri, bilimsel araştırma örneği, sargı, albumin, nüfus sorunu, açık hava basıncına etki eden faktörler, gaz yuvarı, izafet, fren sistemi, tutumlar, 5. sınıf projeleri, kaide, kuru temizleme, atatürk ün çocuklara önem, 4. murat bağdat seferi, acımasızca, gemi makinaları, motivasyon yöntemleri, müktesebat, anot, birleşmiş devletler, buzdolabı çalışma prensibi, taş yerinde, tasarruflu, orta oyunlar, scipio, seçkinleşme, su buharı, arazi sanat, hz muhammed, cumhuriyetin nitelikleri, katılımcı iş iklimi, güreşme, 1kgf, ahşap malzemenin mukavemeti, nar, medişa, torna tezgahı, anlatma, kanıtlayıcı anlatım, süreç kontrol, Kantçılık, ikinci dünya savaşı sonuçları, durmuş oturmuş, vücudumuzdaki damarlar, yağ basmak, sandık, lojistik kariyer, jilet gibi, çıkartma, robinson cruseo, meyane, programlanabilir lojik dizi, bilinçli tüketim, spor kuralları, enlem boylam soruları, pek gözlü, ufo, pantomim, kalamin, doğa nedir, hastahane, asit, baz ve tuz, atatürk ölçü birimleri, aldanış, çocuk psikolojisi, haluk yavuzer, berk, fıkranın özellikleri, muharebe, ilk deniz tasıtı, cw hazırlama, kaba şiş, ilkokul test, kamu malı, hurmalık, ipka, bileşke, ağacın kurutulması, süzmek, büst, kan değişikliği, havlet nedir, dalmak, edwards kişilik envanteri, atatürkün bilim çalışmaları, rehine, ısırma, algılamak, ahlak ve din, hamur boya, çocuk edebiyatı yıllık planı, egzotermik, gülmek, hamiş, destan kaça ayrılır, ham maddesi toprak fabrika, düzceli mehmet, dış ticarette ödeme şekilleri, angajman, hıyarcık, satsuma, saydam olmayan maddeler, kayalar, bilmezlik, boş söz, hayal meyal, rint, cumhuriyetten günümüze sanayi politikaları, gaziantep, orta doğu ülkeleri, at cambazı, kurt kanunu kemal tahir,