ÖNEMLİ UYARI : (IP KONTROLLÜ ÜYELİK GÜVENLİĞİ)

Giriş yaptığınız üyelik bireysel olarak sadece 1 (bir) kişilik kullanıcının kullanımı içindir. Üyeliklerimiz kurumsal değil kişiseldir. Giriş yapıldıktan sonra aynı kullanıcı adı ve şifre ile başka bir IP numaralı kullanıcı girişi yapılırsa üyeliğiniz otomatik olarak BLOKE olur. Lütfen şifrenizi paylaşmayınız. Üyeliğinizi giriş yaptıktan sonra “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yaparak başka bir yerde, başka bir bilgisayarda kullanmanızda sakınca yoktur. Şifrenizi ailenizden biri kullansa dahi sistem aynı anda birden fazla giriş yapılmasına izin vermeyecektir.

Eğer bu üyelik size ait değilse lütfen “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yapınız. Aksi taktirde şifresini sizinle paylaşan gerçek üyenin üyeliği BLOKE olacaktır.


Okudum ve Kabul Ediyorum

Hesap Sahibinin Zarar Görmemesi İçin Çıkış Yapmak İstiyorum

Yardım Merkezi
 

› RÖNESANS SANATI
Kaynakça()  Resim-Sekil()  Tablo()     6 Sayfa  [ Geri Dön ]

Dökümanı İndirebilmek İçin Üye Girişi YapınızHenüz Üye Değilseniz Buraya Tıklayıp Üye Olabilirsiniz
Önemli NotSitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen yardım bölümümüzden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için dosya numarasını mesajınıza ekleyiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No : 128315 - Dosyanın Siteden Kaldırılması İçin Buraya Tıklayınız

İçerik RÖNESANS SANATI
Burjuvazinin kültür devrimi, Avrupa’da, antik Yunan ve Roma medeniyetine bir unsurların ön plana alırdır. Rönesans sanatının başlaması önceden 15. ve 16. yüzyılından kadar, İtalya’nın Floransa şehrindedir.
Rönesans ortaçağın skolastik düşünce sisteminin katılığı, özellikle sanatçılarda büyük tepki taşır. İstanbul’dan İtalya’ya giden sanatçılar ve bilim adamları antik Yunan kültürünü ülkeye taşırlar. Rönesans antik dönem kültürü olduğu görülür.

RÖNESANS MİMARİSİ SANATI
Mimari daha önceden bu dönemde sanatlardı. Heykel ve resim çoğunluk mimarinin olarak kullanılmıştır.
Rönesans Sanatı, Klasik Antikiteye, Eski Roma ve Yunan sanat eserlerine, Avrupa’nın Hıristiyan önceden devrine ve Klasik Sanatı yeniden canlandırmayı sanatıdır. Eserlerine eski Antik Devir yapıtları olurdu. Antik Devir kaynaklarında, daha önce kendilerine insanı kalan geçmişin derinliklerinde bulmuştu. Rönesans mimarisi, Floransa’da başlayarak Venedik, Milano ve Roma ağırlık kazanmıştır. Din dışı yapılara daha fazla yer verilmiş ve yapı yüzeylerini süslemeye özen gösterilmiştir. malzemeler taş ve mermer kullanılmıştır.
Rönesans devri mimarisi sanat kollarında yalın süslerden eseriyle kendisini belli etmektedir. Rönesans eserlerinin çizgileri geometrik kurallarla formların teşkil ettiği, renk ve ışık-gölge düşüncenin görseldi. Rönesansın yapı türleri ülkelere farklıdır. Dini kuralların ülkelerde, kilise, katedral, şapel en sık rastlanan yapıdır.
İtalya’da Rönesans mimarisinin başlangıcı, Filippo Bruneleschi (Brunelli) (1377-1446) tarafından Floransa’da sürdürür. Gotikten çok farklı, kasvetli tavanı, sütun biçimleri, süsleme öğeleri kullanmıştır. Kare ve dikdörtgen gibi geometrik planlara yüzlerinde büyük bir denge sütun sıraların oluşturduğu zarif bir ahenk vardır. Brunelleschi eski Roma sanatı ve Roma mimari formlarına büyük alaka duyan bir kişiydi. Sanatçının en ünlü eseri Floransa Katedrali için yaptığı kubbedir. Esin kaynağı olarak kendisine Roma mimarisinin ünlü Pantheon’uynu örnek almıştır. Sekizgen planlı kubbe yaln biçimi ve kesin hatlarıyla sekizgen üzerinde yüksektir. Kubbe altındaki İtalyan Gotiği yapılmıştır. Kubbe iç ve dış kubbe olarak yapılmıştır. Taş ve tuğla malzeme kullanılmıştır.
Brunelleschi’nin 1421’de önemli bir eseri Öksüzler Yurdudur. İtalyan mimarisinin bütün özellikleri görülür. İnce sütunlar üzerinde geniş yuvarlak kemer hatları, kemerleri taşıyan sütunların düzendi.
Leon Battista Alberti: (1404-1472) Rönesans’ın en büyük mimarlarından biridir. “Yapı Sanatının On Kitabı” adı eseri önemlidir. Eserin güzelliği oranlarındaki uyuma bağlı sanat en iyi yansıtan eseri Saint Fransisco Kilisesi’dir. alberti dikey ve yatay hatları açıkça belirlenmiş dengeli ve uyumlu bir görüntü elde etmiştir. Altta Dar, orta katta İyon ve üst katta Korint başlıklı sütunlarla cephe hareketlendirilmiştir. Maddi ve manevi başarılarıyla birlikte Rönesans Mimarisi de anlamıyla güçlüdür.
Donato Bramente Sanat faaliyetlerine 1480’de Milano’da başlamıştır. Ön rönesanstan olgun rönesansa geçiş Bramenteyle başlamıştır. Kendi özgü tarzını, ilk kez Santa Maria dele Grazie’nin koro bölümünü yapıldı. Bramente’nin yaratıcılığını ve çalışmalarındaki zenginliği gözler önüne koyan eseri Romadaki Saint Pietro Manastırı’nın avlusuna yaptığı küçük merkez olan Tempietto’dur. Kilise dört basamak üzerine inşa edilmiştir. Dar nizamında sütunlarla çevrili, üstü kubbe ile örtülü yuvarlak binadır. Rönesans mimarisini bitirirken üzerinde birçok ünlü sanatçının çalıştığı, hrıstiyanlığın en büyük kilisesi olan Saint Pietro (Sen Piyer) kilisedir.
Sanatçı Roma Pantheon’dan etkilenerek görkemli bir plan taslağı hazırlar. Plan, orta da bir kubbe bulunan, dört kolu eşit haç biçimindedir. Michelangelo’nun 1546’da çizdiği plan üzerine inşa edilmiş ve kubbesi tamamlanmıştır. 1605 yılında Carlo Maderna tarafından haçın bir kolu uzatılarak yapıya bazilika planı verilmiştir.

RÖNESANS HEYKEL SANATI
Rönesansla birlikte heykel, mimariye bağlı olmaktan büyük ölçüde kurtulmuştur. Figürlere bir canlılık gelmiştir. Figürlerin iç duygularına ve anatomiye önem verilmiştir. Gotik sanatın klasik formlara duyulan, Rönesans heykelinin eserlerin yapılmıştır. Heykeltıraşları Meryem ve çocuk İsa meleklerdendir. Ayrıca mitolojik konular ve atlı heykelleri de görülür.
Lorenzo Ghiberti (Ciberti): (1978-1455) Kuyumculuk görmüş v





Güncel Aranan Ödevler

ekip olabilme şartları, prosestat, karmaşıklaşma, gurur, uzun nehirler, otomotiv sanayi, değiştirge, 8. renk kitap özeti, rustaî, mensur nedir, enduksıyon ocagı, atatürkün matematik yenilikleri, ali şen, 2. mahmut dönemi yenilikler, kentlerin, doygunluk, otomasyon, freze çakıları, gelişim alanları, atasozler ve aciklamalar, hoş bulduk, sinirlenme, fizik sunuları, isnat etmek, elektronik veri değişimi, , dilde yabancılaşma, sansür, hücrenin yapısı, işi gücü bırakmak, öneriler, kromaj, la fontaine, access kullanımı, geçici, elan, eski cağlar, iribaş, hortlak, iletişim stratejisi, feminist, benzetilme, anadolu medeniyetleri, forvet, erozyona karşı alınacak önlemler, viyana, atatürk ve sosyal, çocuk ve ölüm, katkısız, fen bilgisi öğretimi, motorculuk, anne çocuk sağlığı, ağaç vidası, çember,daire ve silindir, ölçüm, fen bilgisi 4, sendik, debagat, akur, neozoik, çürük iş, 19.yy matematik, atatürkün değişik yönleri, dar görüşlü, aktarmacı, asma aşı bakım, özelleşmek, parpat dağının esrarı, tekstil konfeksiyon, adam sarrafı, temizlik haftasi, jeotermi, nişan, mağaraların oluşumu, yemeklerin yararı, anadolu uygarlıkları, pleistosen, isim tamlamaları, pantolon tarihi, kanalcık, sould, gümül, yavaşlamak, faraday yasaları, elektriksel direnc, cat women, karartı, 0324, doğru denklemi, pal sokağı çocukları, kücülme, necil kazım akses, kurultay nedir, hava gazı, insanın çevreye etkileri, çevik, cılk etmek, gemi resmi, duvara karsi, itham, arpej, daussıla, turnalar, fosforlu pestisitler, numaralanış, koşu, ahmet ertugrul, geri almak, pisagor teoreminin ispatı, çevreyi kimler kirletiyor, taç beyit, türev alma kuralları, elmasım, dizginleme, çemberin bulusu, kükürtleme, kardia, 190, toprak ve erozyon, kalorifer, bakır boru ile maden arama, şatıroğulları, savat, doğadaki azot çevrimi, sporla ilgili şiirler, pey sürmek, aştart, kuzulu, içli köfte, bayrak deyimleri, suçüstü, sekreter staj, 1.1. internetin tanımı, acı görmüş, ishalli, sınıfın es anlamlisi, doğadaki madde çevrimi, tapusuz, taoizm, denklem ve cebirsel ifade, özne grubu, ismi geçmek, damarsız bitkiler, müşteri bilgi formu, objektivite, defter neden yapılır, televizyonun yarar ve zararları, molier cimri, röportaj yapmak, özel eğitim ve rehberlik, soğuk pres, trafik lambaları, gönlü olmak, ittifak, absorbans nedir, sabit punta makinesi, firma değerinin bulunması, stj, 15 yaşında bir kaptan özeti, ondalık kesirlerde 4 işlem, bazik refrakterler, spelt, mil çapı hesabı, coğrafi yer şekilleri, almanyanın moda tarihi, mikroskob, diyarbakır ili tanımı, heidi, tellâk, halk şiiri, yağlılık, izci olmak için gerekli şartlar, gezegenimiz dünya, vizyon ve misyon, bilgisayar sertifika soruları, ana kadın, 1. dereceden denklem çözümü, 3. uluslar arası türk dil kurultayı, at oynatmak, illâki, ikon, kimyasallar, yazı tarihi, fiilde çatı çeşitleri, geometri meslek, ıstanbul, yanlışı yapan ve, dünyanın şekli ile ilgili teoriler, mıh, rikabdar, çocuk hakları ile ilgili şiirler, ön teker, aldehit, word, günahın rengi, kın kanat, söğüt, açısal, çukurluk,