ÖNEMLİ UYARI : (IP KONTROLLÜ ÜYELİK GÜVENLİĞİ)

Giriş yaptığınız üyelik bireysel olarak sadece 1 (bir) kişilik kullanıcının kullanımı içindir. Üyeliklerimiz kurumsal değil kişiseldir. Giriş yapıldıktan sonra aynı kullanıcı adı ve şifre ile başka bir IP numaralı kullanıcı girişi yapılırsa üyeliğiniz otomatik olarak BLOKE olur. Lütfen şifrenizi paylaşmayınız. Üyeliğinizi giriş yaptıktan sonra “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yaparak başka bir yerde, başka bir bilgisayarda kullanmanızda sakınca yoktur. Şifrenizi ailenizden biri kullansa dahi sistem aynı anda birden fazla giriş yapılmasına izin vermeyecektir.

Eğer bu üyelik size ait değilse lütfen “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yapınız. Aksi taktirde şifresini sizinle paylaşan gerçek üyenin üyeliği BLOKE olacaktır.


Okudum ve Kabul Ediyorum

Hesap Sahibinin Zarar Görmemesi İçin Çıkış Yapmak İstiyorum

Yardım Merkezi
 
abone ol


› HACİVAT-KARAGÖZ
Kaynakça()  Resim-Sekil()  Tablo()     3 Sayfa  [ Geri Dön ]

Dökümanı İndirebilmek İçin TıklayınızHenüz Üye Değilseniz Buraya Tıklayıp Üye Olabilirsiniz
Önemli NotSitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen yardım bölümümüzden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için dosya numarasını mesajınıza ekleyiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No : 101760 - Dosyanın Siteden Kaldırılması İçin Buraya Tıklayınız

İçerik 
Karagöz-Hacivat
Türk gölge oyununun tek temsilcisi olarak kabul edilen Karagöz oyununun kökeni konusunda değişik görüşler vardır.

Kimi kaynaklara göre Orta Asyadan, İrandan ya da Hindistandan batıya göç eden Çingeneler aracılığıyla Anadoluya gelmiştir. Bir görüşe göre Bizans, İtalya ya da Yunan kökenlidir. Türkiyeye Portekiz ya da İspanyadan göç eden Yahudiler aracılığıyla geldiğini savunanlar da vardır. Ancak bu görüşleri kanıtlayacak yeterli belge yoktur. Oysa Yavuz Sultan Selim döneminin güvenilir kaynaklarından İbni İlyas, gölge oyununun Türkiyeye XVI.yy.da Mısırdan geldiğini ortaya koymuştur. İlk zamanlar Mısır gölge oyununun etkisi altında olan Karagözün, kesin biçimini XVII.yy.da aldığı ve tiplemelerin de bu dönemde ortaya çıktığı öne sürülmektedir.

KARAGÖZ

Karagöz ve Hacivatın gerçek kişiler olduğuna dair halk arasında yaygın bir efsane vardır. Buna göre Karagöz B.Trakyada yaşayan bir demirci ustasıdır. Orhan Gazi Bursayı alınca buraya gelir, Demirtaş Köyüne yerleşir. Orhan Gazinin emriyle inşa edilmekte olan caminin bağlantı demirlerini yapmakla görevlendirilir. Caminin ustabaşısı Hacı İvaz(Hacivat) ile Karagöz arasında bir süre sonra eğlenceli söyleşmeler başlar. Öteki işçiler işi gücü bırakıp onları izlediklerinden işler yarım kalır. Durumu öğrenen Orhan Bey, Karagözün başını vurdurtur; olanları görüp ürken Hacivat da hacca gitmek üzere yola çıkar, eşkıyalar tarafından öldürülür. Tüm olanlardan pişmanlık duyan Orhan Bey, Şeyh Küşteri adlı birinin Karagözle Hacı İvaz arasında geçen söyleşmeleri bildiğini öğrenir. Çağırtıp anlatmasını ister. Şeyh Küşteri de aydınlatılmış bir perdeye yansıttığı görüntülerle Hacı İvaz ve Karagöz arasındaki söyleşmeleri canlandırır. Orhan Bey çok beğenir ve bu oyunun sürdürülmesini ister. Böylece Karagöz oyunu ortaya çıkmış olur. Halk arasında yaygın bir efsane olmasına karşın, yapılan araştırmalar bu efsanede kimi tarih tutarsızlıklarının olduğunu ve gerçekle pek ilintisi olamayacağını ortaya koymuştur.

Karagöz oyunları dört bölümden oluşur: mukaddime (öndeyiş,giriş), muhareve (söyleşme), fasıl (oyunun kendisi) ve bitiş. Oyunun mukaddime denilen bölümünde, ilkin perdeye göstermelik yansıtılır. Göstermelik çoğu kez oyunun içeriğiyle ilintisi olmayan bir görüntüdür (bir dalyan,vakvak ağacı, gemi, denizkızı, kediler, Burak vb.).

Bu görüntü müzik eşliğinde perdeye yansıtılarak izleyicilerin ilgisi oyuna ve perdeye çekilir. Görüntü nareke adı verilen cırtlak bir düdük sesiyle kaldırılır ve tefin tartımına uygun hareketlerle perdeye Hacivat gelir, bir semai okur. Bunu kimi kez, bir ara semaisi izler. Ardından Of hay Hak diyerek perde gazeline başlar. Bu gazel, öndeyiş bölümünün en önemli öğesidir. Bunda Karagöz perdesinin bir öğrenek yeri olduğu, felsefi ve tasavvufi anlamı, kurucusunun Şeyh Küşteri olduğu belirtilir. Padişaha övgü ve yakarışın yanısıra tasavvuf konularına da değinilir. Bundan sonra Hacivat, uyaklı bir anlatımla konuşur ve bir beyit okur, kendisine kafa dengi bir arkadaş aradığını ve bu arkadaşta aradığı özellikleri ağdalı bir dille belirtir. Kimi kez yeniden bir beyit okuduktan sonra perdeye Karagöz indirilir. İkisi dövüşmeye başlar, Hacivat kaçar, Karagöz yere uzanıp ona veriştirmeye başlar. Ardından bir tekerleme söyler. Bu tekerleme genellikle aynı harfle başlayan çeşitli sözcüklerin belli bir mantık bağı olmadan art arda sıralanması biçimindedir (Esasen Kara kaşla kara gözlümdür sebep şarkısı karalığından neşet ettiği için kasımın fırtınasına karışan kaz yavruları karmakarışık olup karabiber havanına girdikleri için kaşık altı oldular). Bundan sonra, muhavere bölümüne geçilir.

Muhavere genellikle oyunun iki baş kişisi olan Hacivatla Karagöz arasında geçer. Bazen muhavereye başka kişilerin de katıldığı olur. Bu bölüm salt söze dayanır olay yoktur. Amacı, Karagözle Hacivatın kişiliklerini, ses, yaradılış, yetişme biçimi ve diğer özelliklerini vurgulayarak yansıtmak ve kişilikleri arasındaki zıtlığı belirginleştirmektir.



Karagöz ve Hacivat

Fasıl bölümü oyunun ken





Güncel Aranan Ödevler

staj otomotiv, taş pudra, 6 ekim, mikoloji, jinekolog, sulu boya teknikleri, rahatlatmak, hidrojen bombası, deve kervanı, yusuf şahin, modern yönetim anlayışı, atatürk ve sosyal bilim çalışma, tuna nehri, erkek olmak, müslüman türk bilim adamları, sine, ihlâl, grafik problemi, akdeniz anemisi, fizyoterapi, atatürkün eserleri, indiksiyon, ayyaş, 29 ekim cumhuriyet bayramı orotoryo, emirber, atatürk dönemi dış politika, gazete ve dergilerin önemi, gümrük tarifeleri, para piyasası, fıtriye, denetim de makale, türkiyede iç denetim, yurtsever, sabit ivmeli hareket, tiyatro, sakallı, rustaî, atatürk önderliğinde hak ve sorumluluklarımız., gizlenmek, matematik mantık, demokrasi yönetim, ölü, otonomi, ondalık kesirlerde 4 işlem, mink, kafka dava, güzlük, mehmet rauf eylül roman özeti, kalkolitik, ıslatma, ihtiyar, yağışsız, bir filiz vardı, ünlü türk coğrafyacılar, devletçi ekonomik model, ısının resimleri, ıngılızce ıstıklal marsı, amper yasası, edim, azınlıklarda ticaret, gözletmek, araba nasıl gider, iğreti, dönbaba, edebi metin, yağız doru, yargı denetimi, muhatara, gelin teli, feri, 1. dünya savaşının nedenleri, gücük, kabalık, hiyeroglif, süthane, şen olmak, sevkiyat, açtırmak, 3. selim, cigara, ingilizce eğitim, eski saat ve takvim, göllenme, ingilizce günlük konuşma dil, yatırımcı, ab uyum paketleri, yunus emre şiirleri, işkilli, pota, muştulu, ölü ozanlar derneği, kabartma, kükürt madeni, eski ve yeni ölçme araçları, nasrettin hocanın hayatı, cumhuriyet oratoryosu, karşı devrim, huri, soğuk damga, psikolog, insan hakları evrensel bildirisi, ip cambazı, hicvetmek, migren, elektirik projesi, besin kaynakları, cpr, oğul vermek, atatürkün kültüre verdiği önem, okss, sınavlar, hazırlanmak, obeb, eğer, ceza alanı, içsel enerji, yer üstü suları, çok sesli, atatürk ögrenim hayatı, ışık ve ses kaynakları, türk sanatları ve motifleri, sağ olsun, ehil olmak, eritiş, efsun, alkaliler, ezgili, seramik lifi, maliyet hacim kar, devalüasyon, aspergillus, mutlak deger, fanuc freze g kodları, blade, bilgisayar mühendisi, kraliyet, beden eğitimi hareketler, teklik, tılsımlı, manken, office, adalet meslek yüksekokulu, ısı sıcaklık öss soruları, ingilizce diyalog, üstel türev, ali ziya salman, gaz termometresi, dekagram, otomotiv staj raporu, oks sınavı, satıh, duyurulmak, 10. sınıf matematik, tımar etmek, ters repo, çiğnem, atatürkün eğitim, tarla, pazarlama tanımı, gazilik, orman haftası, onca, tabir, süblime, alçı sanatı, Sumer, radyoskopi, hayvanlarda iletişim, tas, algılama yönetimi, ayrıksı ay, önüne gelen, doping zararları, türk edebiyat tarihi, canlıların beslenme şekilleri, kaba kuşluk, Sicilyalı, beden eğitimi ve spor, yardımcı hücre, loko bakım atölyesi, dişbudak, izafiye, kanal üyelerinin belirlenmesi, sazende, ittifak, servilik, micrometre, grado, ana yön, ormanın oluşumu, seçme hikayeler, sporun tarihi gelişimi, sosyal ve ekonomik haklar, dağ kolu, amerika tarihi, seracılık, akadlar, biyoteknolojide kullanılan alanlar, pamuk seçimi,