ÖNEMLİ UYARI : (IP KONTROLLÜ ÜYELİK GÜVENLİĞİ)

Giriş yaptığınız üyelik bireysel olarak sadece 1 (bir) kişilik kullanıcının kullanımı içindir. Üyeliklerimiz kurumsal değil kişiseldir. Giriş yapıldıktan sonra aynı kullanıcı adı ve şifre ile başka bir IP numaralı kullanıcı girişi yapılırsa üyeliğiniz otomatik olarak BLOKE olur. Lütfen şifrenizi paylaşmayınız. Üyeliğinizi giriş yaptıktan sonra “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yaparak başka bir yerde, başka bir bilgisayarda kullanmanızda sakınca yoktur. Şifrenizi ailenizden biri kullansa dahi sistem aynı anda birden fazla giriş yapılmasına izin vermeyecektir.

Eğer bu üyelik size ait değilse lütfen “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yapınız. Aksi taktirde şifresini sizinle paylaşan gerçek üyenin üyeliği BLOKE olacaktır.


Okudum ve Kabul Ediyorum

Hesap Sahibinin Zarar Görmemesi İçin Çıkış Yapmak İstiyorum

Yardım Merkezi
 

› İSTİKLAL MARŞI AÇIKLAMASI
Kaynakça()  Resim-Sekil()  Tablo()     4 Sayfa  [ Geri Dön ]

Dökümanı İndirebilmek İçin Üye Girişi YapınızHenüz Üye Değilseniz Buraya Tıklayıp Üye Olabilirsiniz
Önemli NotSitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen yardım bölümümüzden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için dosya numarasını mesajınıza ekleyiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No : 100379 - Dosyanın Siteden Kaldırılması İçin Buraya Tıklayınız

İçerik Şair birinci kıtada Türk milletine seslenir. Şafak vaktinden önce gecenin en karanlık zamanı yaşanır. Bizim İstiklâl savaşı verdiğimiz yıllar, bu en karanlık zamana benzer. Fakat bu zamana çabucak geçer ve ardından şafak söker. Aydınlık günler başlar. Bunun için millet, içinde bulunduğu karanlığın uzun süreceğini sanarak korkuya kapılmamalıdır. Biraz sonra şafak sökecek ve karanlık son bulacaktır. Bu benzetme şairin, Türk milletinin bağımsızlığına çok kısa sürede kavuşacağı hakkındaki kesin inancını ortaya koyar. İkinci mısra millete verilen ümidi taşımakla beraber, ona gösterilen bir yoldur da: “Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak” demek, aynı zamanda “Bayrağı indirmemek için, son fert olarak kalsan bile mücadele edeceksin” demektir.
Üçüncü mısra Türk istiklâline olan sarsılmaz imanı haykırır: “O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak.” Milletimin yıldızı, Türk’ün kaderi; talihidir. Talih ve kader manasına yıldız, deyimlerimize de girmiştir. “Yıldızı kararmak” ve “yıldızı parlamak” bunlardan ikisidir.
Bayrak milletin kaderini, talihini temsil eder. O parlıyorsa (hür ise) millet de aydınlık günlerini yaşamaktadır. Onun zevali, milletin de sonudur. Türk övülmüş bir millettir.Akif üçüncü mısra ile, Türk milletinin ve istiklâl sembolü bayrağımızın, katî olarak ebediyete kadar yaşayacağını ve dalgalanacağını belirtir. Bundan zerre kadar şüphesi yoktur. Millî Mücadele’nin zafere ulaşması işte bu sarsılmaz imânın sonucudur.
Şair ikinci kıtada bayrağa seslenir. Bayrak canlıdır. İkinci şahıstır. Hatta sevgilidir. Uğruna can verilen bir sevgili. Onun kaş çatışı bile âşkını alemlere sürükler. Lirizmin sadece aşk şiirlerine has olmadığını Âkif’te görürüz. Âkif şiirimize vatanî milli lirizmi getirmiştir. Bayrak sevgilinin yüzüdür, hilâl ise kaşı. Ve o, bütün milletin – kahraman bir ırkın – sevgilisidir. Kızgınlık ve öfke bu sevgiliye yakışmaz. Onun gülümsemesi âşıklarına can verir, kahramanlıklarına kahramanlık katar. Bayrak, rengini bu kanlardan almıştır. Dolayısıyla Türk millerine borçludur. Son mısra hem millet hem de bayrak için bütünlüğü temsil eder. Milletin, yasa kapılmasına, bayrağın da yüzünü asmasına sebep yoktur. Çünkü Hakka (Allah’a) tapan bu millet, istiklâli “hak” etmiştir.
Üçüncü kıtada Âkif’in diliyle Türk tarihi, Türk kahramanlığı ve Türk’ün yılmaz karakteri konuşur. Bu dörtlükten itibaren şiirin sonuna kadar, dalga dalga mefahir bütün ruhları doldurur. 1921 Türkiye’sini düşününce bu mısralardaki lirizm ve destani hava kendini daha fazla hissettirir. Çıkmazlar ve imkansızlıklarla dolu bir devirde böyle haykırabilmek Âkif’e ve Türk milletine mahsustur.
Türk milleti bu kıtada Âkif’le beraber “tok bir ses” olur. Hürriyetine ve karakterini dünyaya haykırır. Türk milletini esir etmek düşüncesi bile korkunçtur. Bu hayale kapılanın başına türlü belâların gelmesi mukadderdir. Yine bu hayale ancak çılgınlar kapılabilir. Kıtanın son iki mısrasında Türk tarihinin karakterini buluruz. Türk tarihi hakikaten “kükremiş sel” özelliğini gösterir. Bu sel Altaylardan Tuna’ya, gittikçe coşarak ulaşır. İki uç nokta arasındaki coğrafi yapı göz önüne alınırsa, “Yırtarım dağları, enginlere sığmam taşarım” mısrasının, bahsettiğimiz özelliği dile getirdiği görülür. Durmamak, devamlı hareket halinde olmak Türk’ün karakteridir. Bunu dilimizde fiillere, destanlarımızda olaylara ve özlemlere bakarak söylemek mümkündür. Oğuz Kağanın “Daha deniz, daha müren (ırmak) Güneş bayrak gök kurıkan (çadır)” sözleri, aynı ruhun, tarihin ilk devirlerinden itibaren Türklerde var olduğunun delilerindendir.
Dördüncü kıta Batı alemi ile Türklüğün mukayesesidir. Şair yine milletiyle bütünleşmiş haldedir. Batı çelik zırhlarını kuşanmış, alemin iftihar vesilesi olması gereken bir milleri, “medeniyet” adına boğmak için saldırmaktadır. Yedi düvelin teknik ve sayı üstünlüğü, göğsü iman dolu Mehmetçik karşısında kırılmaya mahkumdur. Âkif ikinci mısradaki bu duygusunu Çanakkale Şehitlerinde “Alınır kal’a mı göğsündeki kat kat iman” şeklinde söyler. Batının madde plâ





Güncel Aranan Ödevler

ısı ve genleşme, ingilizce kompozisyon çeşitleri, kütahya ıl haritası, yenilikçilik, 1 newton, vahamet, tabiat, enkaz, ev adamı, bakanlar, oks matematik soruları, açık lise sınav soruları, nesimi, karenin özellikleri, çıtak, duruş, mikropsuz, istiklal marşının açıklanması, atatürk doğa sevgisi, sayı sistemi tarihi, kabristan, 3 boyutlu olcu aletlerı, kasık biti, ayasofya, fecr-i Âti, aradan çekilmek, ocaklı, hardal, çanakkale, statü, kabuk gibi, meşruta, farklı ülke çocukları, matbaacılık, ölme, mobilya tarihi, devlet denetleme kurumu, kum kaliba döküm, hızlandıran mekanizması, türkiye ekonomisini etkileyen faktorler, iyimser, çökelme şartı, pat sat, marmara bölgesinin göç, kilis anadolu lisesi, büro organızasyonun, yaşayan meslekler, müslüman gürcüler, kimyasal olayların insanlara etkileri, güncel, atatürkün çocuklara, ıvf, yusuf ile züleyha, asimetrik bilgi nedir, dumanla haberleşme, hijyen, tevşih, halk sağlığı görüşü, brezilya, brifing, öve öve, hareket kuvvet, ortakyaşar, asker resmi, hegel, geren, anı yazısı özellikleri, endotermik reaksiyonlar, motzart, eliyle, artan oranlı vergi, 1. dünya savaşı hakkında yazılmış eser, boyca, aydınlatma tarihi, akas kil, parabolik, dölüt, erzurum tanıtım, romantik, genzel, ağrı, atatürk ve milli egemenlik, iletişim okul öğrenci veli toplum işbirliği, ekşitmek, kişi hürriyeti, greyfurt, bono nedir, ihsas etmek, ırmaklar, çıkılmak, evrensel müzik, taşlıcalı yahya, etoburlar, kazık kadar, niyetsiz, etek, enerji dönüşümü, gemi aslanı, çocukluğu, gravimetrik analiz, taban puanlar, paleontolog, tıklatma, kaf dağının ardına yolculuk, anafaz, mısır pramıtlerı, oligapol, ağ kartı, öklid bağıntısı, cırtlak, atatürkün bilimsel resimleri, antrenman planı, havuzlama, maden sektörü, yabanci dil, ölçü birimleri resmi, hastane mimarisi, polinomun tarihi, karaya, donanim, beniz, mikroorganizma, havuzcuk, haydi, İngiliz ipi, gündüzleri, yüksek fırın, enflasyon tarihi, çağdaş devlet, elips, cpfr, babama mektup, infisah, bitki, direk hesapları, nispetsiz, kaçta, aluminyum kaynak, canlılar arasındaki besin ilişkisi, singapur, küreselleşme ve kamu yönetimi, engelli çoçuklarda eğitim, açık kaynak kodlar, döllenme, evrensellik kavramı, lojik, gaz, mum fener, gonyo metre, article, fli flop devresi, keyfetme, kireçli, iş kadını, bilimsel tutum, bölümleme, ab sürecinde üretimde rekabet, garaz, hükümet, 29 ekim ile ilgili resim ve şiir, iftariye, mondros ateşkes antlaşması, konuşkan, cope, vw, müzikal nedir, mimar sinan hayatı, makine resim staj, sabit punta makinesi, kılıç oyunu, grafit, kopukluk, oksijen kaynağı, gestapo, dermatit, iniş, küçük kumru, tez örnekleri, hz muhammedin hayati, mekanik pres, santimetre, is etudu, kır tiyatrosu, düzlem ayna, modern sanat ve beğeni, anayasada iptal davası, seramik sırları, anlatım teknikleri, 1. sınıf soruları, sanat okulu, tasdik, otto termodinamik, baharat yolunun önemi, spek, dava adamı, 20.yy da osmanlı devleti, kızıl elma, telli turna, jeotermal enerji,